„Jestem ważny!” – innowacja pedagogiczna dla klas I-III
W ramach innowacji pedagogicznej „Jestem ważny!” uczniowie klas I–III uczestniczyli w wyjątkowych zajęciach poświęconych budowaniu poczucia własnej wartości, rozwijaniu świadomości emocjonalnej i uczeniu się odpowiedzialności za własne zachowanie.
Tematem przewodnim spotkania było hasło:
„Jeśli Ci coś w sobie przeszkadza – możesz to zmienić”.
Podczas zajęć dzieci wspólnie zastanawiały się nad tym, co im w sobie przeszkadza – czy to trudność w panowaniu nad emocjami, brak odwagi w kontaktach z rówieśnikami, czy może zbyt szybkie poddawanie się w obliczu trudności. Poprzez rozmowę, zabawę i działania plastyczne uczniowie uczyli się, że każda zmiana zaczyna się od zauważenia, co chcemy poprawić – i że mamy wpływ na to, jacy jesteśmy.
Dzieci wzięły udział w:
- kręgu rozmowy, w którym dzieliły się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami,
- opowieści terapeutycznej o bohaterze, który zmienił swoje zachowanie dzięki wytrwałości i wsparciu,
- burzy mózgów, podczas której wspólnie odkrywały, co można w sobie zmieniać i jak to zrobić,
- ćwiczeniu plastycznym pt. „Ja teraz – ja w przyszłości”, w którym przedstawiały siebie dziś i siebie po pozytywnej zmianie.
Zajęcia miały na celu nie tylko rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych, ale przede wszystkim pokazanie każdemu dziecku, że jest ważne, wartościowe i ma realny wpływ na swoje życie i zachowanie.
🧩 „Jestem ważny!” to cykl działań, który wspiera dzieci w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości i uczy je, jak troszczyć się o siebie i innych. (jhch)