NEWS

Zdobyli wiedzę, która zaprocentuje!

Powszechnie wiadomo, że zagadnienia związane z ekonomią bywają trudne. Nauka przedmiotów ekonomicznych nie należy do najprostszych, szczególnie dla uczniów szkoły podstawowej, kiedy to pojęcia związane z ekonomią często wydają się być złożone czy abstrakcyjne. Nie mniej jednak wiedza dotycząca zakresu ekonomii jest bardzo ważna, bowiem wpływa na rozwój umiejętności niezbędnych w codziennym życiu. By móc jak najlepiej przygotować uczniów do świadomego funkcjonowania w społeczeństwie, stawiamy im wyzwania, które choć czasem do najprostszych nie należą, stanowią ważną lekcję na przyszłość.

25 listopada 2024r., uczniowie klasy 6a mieli możliwość realizować projekt edukacyjnyBankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży BAKCYL, którego celem było podnoszenie poziomu wiedzy z zakresu ekonomii, cyberbezpieczeństwa oraz inspirowanie świadomych działań i budowanie właściwych postaw w zakresie przedsiębiorczości. Zrealizowany projekt jest częścią jednego z największych programów pozaformalnej edukacji finansowej w Europie – „Bankowcy dla Edukacji”.

Cykl zajęć z BAKCYLEM, to lekcje prowadzone przez ekspertów do spraw finansowych, czyli przedstawicieli banków współpracujących z Fundacją Warszawski Instytut Bankowości w ramach programu Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży. Uczniowie uczestniczyli w 3 lekcjach online o następującej tematyce:

Przedsiębiorczy Sprzedawca Jabłek – mała historia wielkiego rynku
Od oszczędzania do inwestowania
Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni

Celami przeprowadzonych lekcji było wprowadzenie młodzieży w świat codziennych finansów, aby na starcie w dorosłość potrafiła wykorzystać odpowiednie dla siebie usługi finansowe i zabezpieczyć własne potrzeby na przyszłość. W odniesieniu do realiów portfela ucznia omówiono, jak organizować finanse osobiste z uwzględnieniem przychodów (np. kieszonkowego), wydatków, a przede wszystkim planowania oszczędności i tworzenia funduszu bezpieczeństwa na tzw. „czarną godzinę”. Uczniowie poznali różnorodność sposobów płacenia kiedyś i dziś wraz z obrotem bezgotówkowym z regułami bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, jakie należy stosować przy płatnościach bezgotówkowych, np. w Internecie lub płacąc telefonem. Poruszona została nie tylko kwestia świadomego gospodarowania finansami osobistymi, ale również oszczędzania i inwestowania ze zwróceniem szczególnej uwagi na zależność ryzyka od zysku oraz korzyści, jakie daje dywersyfikacja.

Realizacja projektu przyniosła dla uczniów wiele korzyści. Wiedzą, że należy doceniać znaczenie systematycznego oszczędzania, nawet na najmniejsze potrzeby. Rozróżniają dochody i wydatki w życiu codziennym, co znacznie ułatwi rolę dysponowania własnymi finansami przed podjęciem ważnej decyzji o zakupie czegokolwiek. Doskonale potrafią rozróżnić zależność potencjalnego zysku i ryzyka w dokonywanej inwestycji i co najważniejsze doskonale potrafią zgromadzone środki pieniężne zabezpieczyć, rozpoznając oferty potencjalnych oszustów finansowych.

Podczas zajęć poruszona została trudna tematyka świata finansów osobistych w atrakcyjnej, przystępnej i zrozumiałej formie, o czym świadczą wypowiedzi uczniów:

  • „Mieliśmy okazję wysłuchać wielu ważnych informacji. Będę wiedzieć jak wykorzystać tę wiedzę w przyszłości” – Gabriela
  • „Przeprowadzone lekcje pomogły mi zrozumieć pojęcie ekonomii. Teraz już wiem, jak być oszczędną i jak mogę inwestować” – Lena
  • „Uświadomiłam sobie czym jest oszczędzanie oraz jak rozsądnie wydawać własne pieniądze” – Zuzanna
  • „Potrafię zabezpieczyć swoje pieniądze oraz swoje dane silnym hasłem” – Hubert
  • „Znam zasady tworzenia silnych haseł! Z moją wiedzą nawet wybitny informatyk nie złamie dostępu do mojego konta” – Oliwier

Osiągnięcie sukcesu w oszczędzaniu wymaga zarówno dobrego planowania, jak i dyscypliny. Pamiętajcie, że każdy krok, nawet najmniejszy, przybliża Was do sukcesu. Powodzenia w budowaniu swoich oszczędności i realizacji planów! (kd)

Skip to content