Olimp 0.22

Postanowiłam wcielić się w Afrodytę. Wybrałam tę postać, bo mi się spodobała. Ciekawe było to, że mogliśmy się poczuć, jakbyśmy byli zupełnie kimś innym. Nawet jak mówiliśmy w pierwszej osobie, to przecież nie o… sobie – żartowała jedna z uczennic po zajęciach języka polskiego, na których uczniowie V d wykreowali Olimp.

Najpierw kilka lekcji o panteonie greckim, zgłębianie zawiłych i czasem mrożących krew w żyłach historii starożytnych bóstw, burzliwe dyskusje (m.in. nad brakiem logiki w postępowaniu nieziemskich postaci), a potem AKCJA! Banalne zadanie, polegające na prezentacji bohaterów wybranych mitów, przerodziło się dzięki kreatywności młodych osób w ucztę dla oczu, uszu i duszy. Nie tylko dorosłych…

– Wszyscy przygotowali wspaniałe kostiumy. Niektórzy tak się wczuli w swoje role, że zachowywali się jak postaci mitologiczne. Najbardziej spodobała mi się walka Ateny – bogini wojny sprawiedliwej –  z Aresem – bogiem wojny niesprawiedliwej – opowiadała Maja.

Na szczęście nie wszyscy bohaterowie byli tak waleczni, co nie oznacza bynajmniej, że mniej dynamiczni. Choćby taki Hermes…

– Moim zdaniem scenki bardzo się udały. Ja prezentowałam akurat Hermesa. Muszę powiedzieć, że dużo się dziś o nim dowiedziałam, chyba lepiej go zrozumiałam – dzieliła się wrażeniami Ania.

Widowni pozostaje tylko podziękować wszystkim Posejdonom, Zeusom, Afrodytom, Aresom, Hermesom i innym „boskim” istotom za inspirujące zajęcia. Dziękujemy i gratulujemy!   (krm)

Skip to content