OCENIANIE W I ETAPIE EDUKACYJNYM
§1
1. W
klasach I – III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna z edukacji wczesnoszkolnej
oraz języka angielskiego jest oceną opisową.
2. Uczeń
klas I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej
jeśli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.
W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu
klasy przez ucznia klasy I – III szkoły podstawowej na wniosek wychowawcy klasy
oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów).
3. Rada
Pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej
również w ciągu roku szkolnego na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i po
uzyskaniu zgody wychowawcy klasy lub na wniosek wychowawcy klasy i po uzyskaniu
zgody rodziców (prawnych opiekunów).
§2
1. W
klasach I – III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową,
przekazywaną rodzicom (prawnym opiekunom).
1) ocena
opisowa zawiera informacje dotyczące: postępów ucznia i efektów jego pracy,
napotykanych przez niego trudności w stosunku do możliwości i wymagań
edukacyjnych, potrzeb rozwojowych ucznia; zachowania ucznia, czyli stopnia
respektowania przez niego zasad współżycia społecznego i norm etycznych;
ocena końcowa nie jest średnią ważoną ocen cząstkowych,
2) szczegółowe
kryteria oceniania ustala nauczyciel w oparciu o podstawę programową
kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego,
3) ocenę
śródroczną otrzymuje rodzic (prawny opiekun) na specjalnie przygotowanym
arkuszu, odrębnym dla poszczególnych poziomów nauczania (I, II, III),
4) ocena
opisowa wykonywana jest za pomocą programu komputerowego. Wydruk oceny
otrzymują rodzice (prawni opiekunowie), kopia podpisana przez wychowawcę
zostaje w arkuszu ocen oraz dołączona jest w formie załącznika do dziennika
lekcyjnego.
2. W
klasach I – III nauczyciel stosuje oceny wyrażone w skali od 6 do 1.
1) celujący
– wyrażony cyfrą 6 – Wspaniale! Znakomicie! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki.
Rozwijasz swoje uzdolnienia. Należą Ci się gratulacje!,
2) bardzo
dobry – wyrażony cyfrą 5 – Bardzo dobrze! Bardzo ładnie! Bardzo dobrze
pracujesz. Robisz w szybkim tempie duże postępy. Tak trzymaj!,
3) dobry
– wyrażony cyfrą 4 – Dobrze! Ładnie! Dobrze pracujesz, jednak stać Cię na
więcej. Włóż więcej wysiłku w podejmowane prace, co umożliwi Ci osiąganie
jeszcze lepszych wyników!,
4) dostateczny
– wyrażony cyfrą 3 – Zadowalająco! Postaraj się bardziej! Pracujesz, ale
osiągasz słabsze wyniki. Aby to zmienić potrzebna jest pomoc nauczyciela i
rodziców oraz systematyczna praca, wymagająca dużo wysiłku z Twojej strony!,
5) dopuszczający
– wyrażony cyfrą 2 – Pracuj systematycznie! Popracuj nad tym! Zbyt mało
pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy,
skorzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców!,
6) niedostateczny
– wyrażony cyfrą 1 – Pracuj więcej! Osiągasz niezadowalające rezultaty.
Spotkało Cię niepowodzenie. Pokonasz to dzięki systematycznej i wytrwałej pracy
wspólnie z nauczycielem i rodzicami.
3. Przy
ocenie cyfrowej możliwe jest rozszerzenie skali znakami plus (+) i minus (-).
4. W
klasach I –III ocena z religii nie jest oceną opisową, ustalana jest
zgodnie z zasadami oceniania w klasach IV – VIII.
5. Waga ocen w klasach I-III.
1) Waga ocen w edukacji wczesnoszkolnej – klasa I
a)
Edukacja polonistyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Mówienie: |
|||
- recytacja wierszy, - udzielanie odpowiedzi na pytania, |
rw odp |
1 |
niebieski |
- krótkie wypowiedzi ustne (opis,
opowiadanie). |
kwu |
2 |
zielony |
Czytanie: |
|||
- przygotowanego tekstu, |
cpt |
1 |
niebieski |
- ze zrozumieniem, |
czz |
2 |
zielony |
- nowego tekstu. |
cnt |
3 |
czerwony |
Pisanie: |
|||
- przepisywanie (kaligrafia, poprawność
ortograficzna), - wykonywanie ćwiczeń ortograficznych, - wykonywanie ćwiczeń gramatycznych, - wykonywanie prac domowych, |
p wćo wćg wpd |
1 |
niebieski |
- pisanie z pamięci, |
pzp |
2 |
zielony |
- kartkówka z całego działu, - sprawdzian semestralny, - testy. |
k spr t |
3 |
czerwony |
2) Edukacja matematyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Liczenie: |
|||
-
poprawność zapisu znaków matematycznych, -
klasyfikowanie i porównywanie zbiorów, |
pz pk |
1 |
niebieski |
-
dodawanie i odejmowanie w zakresie 5, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekroczenia progu
dziesiątkowego. |
do do dob |
2 |
zielony |
Rozwiązywanie zadań : |
|||
-
rozwiązywanie zadań prostych, -
określanie stosunków przestrzennych, -
wykonywanie prac domowych, |
rzp osp wpd |
1 |
niebieski |
-
rozwiązywanie zadań złożonych, -
układanie zadań, -
umiejętności praktyczne, -
umiejętności geometryczne. |
rzz uz up ug |
2 |
zielony |
-
praca klasowa, - kartkówka z całego działu, - sprawdzian semestralny, - testy. |
pk k spr t |
3 |
czerwony |
3)
Edukacja społeczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Praca w grupie. Pełnienie dyżurów. Dokonywanie samooceny. Uczestnictwo w uroczystościach
szkolnych. |
prg pd s us |
1 |
niebieski |
Znajomość praw i obowiązków ucznia. Znajomość własnego adresu. Znajomość postaci historycznych i legend
z nimi związanych. |
pio za zph |
2 |
zielony |
Znajomość symboli narodowych. |
zsn |
3 |
czerwony |
4) Edukacja przyrodnicza
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Odpowiedź ustna. Wykonywanie prac domowych. |
odp wpd |
1 |
niebieski |
Doświadczenia i obserwacje. Kartkówki. |
dio k |
2 |
zielony |
Sprawdziany. Testy. |
spr t |
3 |
czerwony |
5)
Wychowanie fizyczne
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Gry i zabawy ruchowe. |
giz |
1 |
niebieski |
Sprawność ruchowa. |
sr |
2 |
zielony |
Bhp |
bhp |
3 |
czerwony |
6)
Edukacja muzyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Śpiew. Ćwiczenia rytmiczne. Gra na instrumentach. |
ś ćr gni |
1 |
niebieski |
Słuchanie muzyki. Tworzenie muzyki. Kartkówki. |
sm tm k |
2 |
zielony |
Sprawdziany. Testy. |
spr t |
3 |
czerwony |
7)
Edukacja plastyczna. Edukacja techniczna. Edukacja
informatyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
|
|||
Prace grupowe. Wiadomości. |
pgr w |
1 |
niebieski |
|
|||
Prace indywidualne. |
pin |
2 |
zielony |
|
|||
Bhp |
bhp |
3 |
czerwony |
|
|||
Aktywność
ucznia w ramach poszczególnych edukacji: |
|||||||
-
aktywność na zajęciach (6p ocena 6), |
a |
1 |
fioletowy |
||||
- brak przygotowania do zajęć (3n ocena
1), |
n |
1 |
fioletowy |
||||
- udział w konkursach. |
uk |
3 |
czerwony |
||||
2)
Waga ocen w edukacji wczesnoszkolnej –
klasa II i III
a) Edukacja polonistyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Mówienie: |
|||
- recytacja wierszy i prozy, - udzielanie odpowiedzi na pytania, |
rwp odp |
1 |
niebieski |
- krótkie wypowiedzi ustne (opis,
opowiadanie). |
kwu |
2 |
zielony |
Czytanie: |
|||
- przygotowanego tekstu, |
cpt |
1 |
niebieski |
- ze zrozumieniem, - nowego tekstu, - lektur. |
czz cnt cl |
2 |
zielony |
Pisanie: |
|||
- przepisywanie, - wykonywanie ćwiczeń ortograficznych, - wykonywanie ćwiczeń gramatycznych, - wykonywanie prac domowych, |
p wćo wćg wpd |
1 |
niebieski |
- pisanie z pamięci, |
pzp |
2 |
zielony |
- pisanie ze słuchu, - pisanie kilkuzdaniowych wypowiedzi, - praca klasowa, - kartkówka z całego działu, - kartkówka z lektur, - sprawdzian semestralny, - testy. |
pzs pkw pk k kl spr t |
3 |
czerwony |
b) Edukacja matematyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Liczenie: |
|||
-
dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez
przekroczenia progu dziesiątkowego, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 50 bez przekroczenia progu
dziesiątkowego, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu
dziesiątkowego, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 bez
przekroczenia progu dziesiątkowego, -
mnożenie w zakresie 100. |
dob dob dob dob mn |
1 |
niebieski |
-
dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z
przekroczeniem progu dziesiątkowego, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 50 z
przekroczeniem progu dziesiątkowego, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 z
przekroczeniem progu dziesiątkowego, -
dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 z
przekroczeniem progu dziesiątkowego, -
dzielenie w zakresie 100. |
doz doz doz doz dz |
2 |
zielony |
Rozwiązywanie
zadań : |
|||
-
rozwiązywanie zadań prostych, -
określanie stosunków przestrzennych, -
wykonywanie prac domowych, |
rzp osp wpd |
1 |
niebieski |
-
rozwiązywanie zadań złożonych, -
układanie zadań, -
umiejętności praktyczne, -
umiejętności geometryczne. |
rzz uz up ug |
2 |
zielony |
-
praca klasowa, - kartkówka z całego działu, - sprawdzian semestralny, - testy. |
pk k spr t |
3 |
czerwony |
c)
Edukacja społeczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Praca w grupie. Pełnienie dyżurów. Dokonywanie samooceny. Uczestnictwo w uroczystościach
szkolnych. |
prg pd s us |
1 |
niebieski |
Znajomość praw i obowiązków ucznia. Znajomość własnego adresu. Znajomość postaci historycznych i legend
z nimi związanych. |
pio za zph |
2 |
zielony |
Znajomość symboli narodowych. |
zsn |
3 |
czerwony |
d) Edukacja przyrodnicza
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Odpowiedź ustna. Wykonywanie prac domowych. |
odp wpd |
1 |
niebieski |
Doświadczenia i obserwacje. Kartkówki. |
dio k |
2 |
zielony |
Sprawdziany. Testy. |
spr t |
3 |
czerwony |
e)
Wychowanie fizyczne
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Gry i zabawy ruchowe. |
giz |
1 |
niebieski |
Sprawność ruchowa. |
sr |
2 |
zielony |
Bhp |
bhp |
3 |
czerwony |
f)
Edukacja muzyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Śpiew. Ćwiczenia rytmiczne. |
ś ćr |
1 |
niebieski |
Słuchanie muzyki. Tworzenie muzyki. Gra na instrumentach. Kartkówki. |
sm tm gni k |
2 |
zielony |
Sprawdziany. Testy. |
spr t |
3 |
czerwony |
g)
Edukacja plastyczna. Edukacja techniczna.
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Prace grupowe. Wiadomości. |
pgr w |
1 |
niebieski |
Prace indywidualne. |
pin |
2 |
zielony |
Bhp Udział w konkursach. |
bhp uk |
3 |
czerwony |
h) Edukacja informatyczna
Forma aktywności |
Symbol zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Prace grupowe. |
pgr |
1 |
niebieski |
Wiadomości. |
w |
2 |
zielony |
Prace indywidualne. |
pin |
2 |
zielony |
Bhp |
bhp |
3 |
czerwony |
Aktywność
ucznia w ramach poszczególnych edukacji: |
|||
-
aktywność na zajęciach (6p ocena 6), |
a |
1 |
fioletowy |
- brak przygotowania do zajęć (3n ocena
1), |
n |
1 |
fioletowy |
- udział w konkursach. |
uk |
3 |
czerwony |
3)
Waga ocen język
angielski – klasy I –III
Forma aktywności |
Symbol
zapisu |
Waga oceny |
Kolor zapisu |
Ćwiczenia
ze słuchu: |
|||
- rozumienie słownictwa, poleceń,
tekstów, historyjek, bajek, |
sł |
2 |
zielony |
Mówienie: |
|||
- recytacja wierszyków, rymowanek,
piosenek - udzielanie odpowiedzi na pytania, - krótkie wypowiedzi ustne, - aktywność na lekcji |
rw onp wu akt |
2 1 |
zielony niebieski |
Czytanie: |
|||
- rozpoznawanie graficznej formy wyrazu
i łączenie jej z obrazkiem lub przedmiotem, - czytanie pojedynczych wyrazów, zdań,
dialogów zgodnie z zasadami wymowy, |
czł czt |
1 3 |
niebieski czerwony |
Pisanie: |
|||
- pisanie po śladzie, - przepisywanie, - wykonywanie prac domowych, |
pś prz pd |
1 |
niebieski |
- testy, sprawdziany, kartkówki ze
słówek (łączenie wyrazu z ilustracją, łączenie, wyrazu w języku angielskim z
polskim odpowiednikiem, uzupełnianie liter w pojedynczych wyrazach) |
spr |
3 |
czerwony |
4) Religia I-III
W klasach I – III
nauczyciel stosuje oceny wyrażone cyfrą w skali od 6 do 1. Przy ocenie cyfrowej
możliwe jest rozszerzenie skali znakami plus (+) i minus (-).
a) Formy i metody sprawdzania osiągnięć uczniów
·
pisemne: praca na lekcji, -zadania domowe
·
ustne: odpowiedź, praca w grupach, aktywność na zajęciach.
W klasach I-
III szkoły podstawowej z religii nie stosuję pisemnych form sprawdzania
wiedzy i umiejętności ucznia.
b) Sposoby oceniania:
·
Wartościowanie gestem, słowem,
mimika, oceną. W
czasie lekcji uczeń może być nagradzany: plusami (+): 4 plusy, uczeń otrzymuje
ocenę celującą;
·
minusami (-): 3 minusy, uczeń otrzymuje
ocenę niedostateczną.
c)
Obszary oceniania na lekcji religii:
·
wiedza ucznia,
·
zainteresowanie przedmiotem,
·
umiejętności ucznia,
·
umiejętność zastosowania
poznanych wiadomości w życiu,
·
zaangażowanie (aktywność,
pilność, sumienność),
·
postawa,
·
język katechezy.
Życie
sakramentalne, praktyki religijne są wyłączone z oceniania.
6.
Ustala się następujące kryteria oceniania prac klasowych, sprawdzianów i
kartkówek:
Punkty |
Ocena |
100% – 96% |
Celująca |
95% – 92% |
Bardzo
dobra+ |
91% – 88% |
Bardzo
dobra |
87% – 81% |
Dobra+ |
80% – 70% |
Dobra |
69% – 67% |
Dostateczna+ |
66% – 50% |
Dostateczna |
49% – 44% |
Dopuszczająca+ |
43% – 31% |
Dopuszczająca |
30% – 0% |
Niedostateczna |
§3
11. W
klasach I – III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne
zachowania są ocenami opisowymi.
1) ocena
zachowania uwzględnia w szczególności: wywiązywanie się z obowiązków szkolnych,
postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej, dbałość o honor i tradycje
szkoły, dbałość o piękno mowy ojczystej, dbałość o bezpieczeństwo i
zdrowie własne oraz innych osób, godne i kulturalne zachowanie się w szkole i
poza nią, okazywanie szacunku innym, samoocena.
2. W
klasach I – III przy ocenie zachowania i zapisie w dzienniku zajęć nauczyciel
stosuje skróty według następującej skali: wzorowe (wz),
bardzo dobre (bdb), dobre (db),
poprawne (pop), nieodpowiednie (ndp), naganne (ng).
1) Ocenę
wzorową otrzymuje uczeń, który zawsze odpowiedzialnie wywiązuje się
ze swoich obowiązków. Nie zraża się trudnościami, wytrwale dąży do celu.
Zgodnie współpracuje w zespole i bawi się w grupie, aktywnie i twórczo
uczestniczy w życiu klasy. Dba o dobre imię szkoły, godnie reprezentuje szkołę
podczas konkursów, imprez i uroczystości. Jest
kulturalny, prawdomówny, troskliwy, koleżeński, szanuje innych; używa form
grzecznościowych. Panuje nad emocjami. Dotrzymuje umów i zobowiązań.
Przestrzega zasad bezpieczeństwa. Samodzielnie radzi sobie z wieloma problemami,
chętnie pomaga innym. Potrafi dokonać obiektywnej samooceny i oceny innych.
2) Ocenę
bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który odpowiedzialnie wywiązuje się ze swoich
obowiązków. Nie zraża się trudnościami, stara się wytrwale dążyć do celu.
Zgodnie współpracuje w zespole i bawi się w grupie, aktywnie i twórczo
uczestniczy w życiu klasy. Dba o dobre imię szkoły, godnie reprezentuje szkołę
podczas imprez i uroczystości. Jest kulturalny, prawdomówny,
troskliwy, koleżeński, szanuje innych; używa form grzecznościowych. Panuje nad
emocjami. Z reguły dotrzymuje umów i zobowiązań. Przestrzega zasad
bezpieczeństwa. Samodzielnie radzi sobie z wieloma problemami, chętnie
pomaga innym. Potrafi dokonać obiektywnej samooceny i oceny innych.
3) Ocenę
dobrą otrzymuje uczeń, który stara się odpowiedzialnie wywiązywać ze swoich
obowiązków. Z reguły nie zraża się trudnościami i wytrwale dąży do celu.
Najczęściej współpracuje w zespole i bawi się w grupie, uczestniczy w życiu
klasy. Dba o dobre imię szkoły, reprezentuje szkołę podczas imprez i
uroczystości. Zazwyczaj jest kulturalny, prawdomówny, troskliwy,
koleżeński, szanuje innych; używa form grzecznościowych. Stara się panować nad
emocjami i dotrzymywać umów i zobowiązań. Przestrzega zasad bezpieczeństwa.
Radzi sobie z wieloma problemami. Dokonuje obiektywnej samooceny i oceny
innych.
4) Ocenę
poprawną otrzymuje uczeń, który nie zawsze odpowiedzialnie wywiązuje się ze
swoich obowiązków. Czasami zraża się trudnościami i nie zawsze dąży do celu.
Niechętnie współpracuje w zespole i bawi się w grupie, rzadko
uczestniczy w życiu klasy. Stara się dbać o dobre imię szkoły, sporadycznie
uczestniczy w imprezach i uroczystościach szkolnych. Bywa
kulturalny, prawdomówny, troskliwy, koleżeński. Nie zawsze szanuje innych. Zna
lecz często nie stosuje form grzecznościowych. Czasami nie panuje nad emocjami
i nie zawsze dotrzymuje umów i zobowiązań. Sporadycznie przestrzega zasad
bezpieczeństwa. Radzi sobie z niektórymi problemami. Nieobiektywnie
dokonuje samooceny i oceny innych.
5) Ocenę
nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który często nie wywiązuje się ze swoich
obowiązków. Zraża się trudnościami i nie zawsze dąży do celu.
Rzadko współpracuje w zespole i bawi się w grupie, niechętnie
uczestniczy w życiu klasy. Nie dba o dobre imię szkoły, niechętnie i
sporadycznie uczestniczy w imprezach i uroczystościach
szkolnych. Bywa niekulturalny i nietaktownie zachowuje się w
stosunku do rówieśników i nauczycieli. Zna lecz nie stosuje form
grzecznościowych. Czasami nie panuje nad emocjami i nie zawsze dotrzymuje
umów i zobowiązań. Sporadycznie przestrzega zasad bezpieczeństwa. Radzi sobie z
niektórymi problemami. Nieobiektywnie dokonuje samooceny i oceny
innych.
6) Ocenę
naganną otrzymuje uczeń, który ma lekceważący stosunek do obowiązków szkolnych.
Zraża się trudnościami i nie dąży do celu. Mimo zachęty
nie współpracuje w zespole i nie bawi się w grupie. Nie uczestniczy
w życiu klasy. Nie zależy mu na dobrym imieniu szkoły i nie bierze udziału w
imprezach i uroczystościach szkolnych. Jest niekulturalny i nietaktownie
zachowuje się w stosunku do rówieśników i nauczycieli. Zna lecz nie
stosuje form grzecznościowych. Nie panuje nad emocjami i nie dotrzymuje
umów i zobowiązań. Nie przestrzega zasad bezpieczeństwa. Radzi sobie
z niektórymi problemami. Nieobiektywnie dokonuje samooceny i
oceny innych.
§4
KSZTAŁCENIE
NA ODLEGŁOŚĆ – ZDALNE NAUCZANIE
1.
Sposoby pracy.
1) Nauka
prowadzona na odległość jest realizowana z wykorzystaniem:
a)
dziennika elektronicznego,
b) videospotkań,
c)
zasobów internetowych, w tym (quizów, materiałów interaktywnych, ćwiczeń
online, filmów instruktażowych, prezentacji),
d) czatu,
e) strony
internetowej szkoły,
f)
platform edukacyjnych.
2) W
dzienniku elektronicznym umieszczane są informacje dotyczące:
a)
postępów ucznia w nauce z poszczególnych edukacji,
b)
aktualnie realizowanych zagadnień oraz rozwiązywanych zadań z poszczególnych
edukacji,
c) prac
domowych (również form i terminów przekazania ich nauczycielowi do
sprawdzenia),
d)
terminów prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek.
3) Jeśli
nauczyciel prowadzi zajęcia on-line, to są one obowiązkowe (tzn., że jego
nieobecność jest usprawiedliwiona tylko z przyczyn losowych, zdrowotnych lub ze
względu na czynniki związane z ograniczeniem dostępu do sprzętu komputerowego
lub internetu).
4)
Zajęcia w czasie rzeczywistym odbywają się w godzinach zgodnie z obowiązującym
planem lekcji lub w szczególnych przypadkach – w godzinach uzgodnionych w
nauczycielem.
5)
Informacja o zaplanowanej formie i terminie spotkań on-line będzie przekazana
uczniom z wyprzedzeniem poprzez dziennik elektroniczny.
6) W
czasie zajęć on-line uczeń ma włączoną kamerę (uczeń może samodzielnie wybrać
tło do swojego wizerunku zgodne z obowiązującymi zasadami etycznymi, tzn. nie
obrażające innych uczestników spotkania) oraz głośnik (słuchawki), tylko
wówczas jest obecny na zajęciach. Jeśli uczeń bez zgody nauczyciela wyłączy
kamerę lub głośnik (słuchawki), może być usunięty z zajęć. Ponowne przyłączenie
jest możliwe dopiero po włączeniu powyższego sprzętu.
7) Nagrywanie
fragmentów lekcji prowadzonej w formie on-line jest możliwe tylko po
każdorazowym wcześniejszym uzyskaniu zgody nauczyciela prowadzącego powyższe
zajęcia. Nagrany materiał uczeń wykorzystuje tylko i wyłącznie na prywatny
użytek bez jakiejkolwiek możliwości rozpowszechniania pozyskanego nagrania.
2. Ocenie
podlegać będą:
1) prace
klasowe, sprawdziany, kartkówki w formie quizów lub testów,
2) testy
diagnozujące,
3)
odpowiedzi ustne w czasie zajęć on-line,
4)
zadania domowe,
5) karty
pracy,
6)
notatki w zeszytach przedmiotowych (zarówno z lekcji, jak i wykonane
samodzielnie przez uczniów),
7)
ćwiczenia interaktywne,
8) prace
wykonane metodą projektów,
9)
aktywność (zadania dodatkowe, aktywność na lekcji, systematyczne uczestnictwo w
lekcjach organizowanych w formie on-line, systematyczna praca tzn. zaliczanie
prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek w pierwszym terminie, umiejętność
samodzielnego uczenia się),
10)
osiągnięcia w czasie konkursów.
3. Uczeń,
który z przyczyn nieusprawiedliwionych nie pisze pracy klasowej/sprawdzianu we
właściwym lub dodatkowym (poprawa) terminie z całą klasą – otrzymuje ocenę
niedostateczną.
4. Uczeń
ma prawo do jednokrotnej próby poprawienia jednej w półroczu oceny z pracy
klasowej/sprawdzianu w trybie uzgodnionym z nauczycielem. Poprawa ocen z
kolejnych prac klasowych/sprawdzianów odbywa się tylko za zgodą nauczyciela.
5.
Zadania domowe należy przesłać nauczycielowi (w formie z nim uzgodnionej) w
wyznaczonym terminie. Jeśli z przyczyn nieusprawiedliwionych uczeń nie przyśle
nauczycielowi terminowo rozwiązanego samodzielnie zadania domowego otrzymuje
ocenę niedostateczną. Ocena zadania domowego nie podlega poprawie.
6. Formy
kontaktu „nauczyciel-uczeń-rodzic”:
1)
dziennik elektroniczny
2) videospotkania,
3) czat
4)
telefon (w godzinach ustalonych z nauczycielem),
5) strona
internetowa szkoły.
7. W
czasie kształcenia na odległość uczeń zobowiązany jest sprawdzać konto
uczniowskie na e - dzienniku na bieżąco, tzn. w każdym dniu nauki zgodnie z
planem zajęć.
8.
Pracujący zdalnie nauczyciel nie sprawuje opieki nad uczniem.