OCENIANIE W I ETAPIE EDUKACYJNYM

§1

1.   W klasach I – III szkoły podstawowej ocena klasyfikacyjna z edukacji wczesnoszkolnej oraz języka angielskiego jest oceną opisową.

2.    Uczeń klas I-III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej jeśli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie. W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I – III szkoły podstawowej na wniosek wychowawcy klasy oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów).

3.    Rada Pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i po uzyskaniu zgody wychowawcy klasy lub na wniosek wychowawcy klasy i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów).

§2

1.    W klasach I – III ocena klasyfikacyjna śródroczna i roczna jest oceną opisową, przekazywaną rodzicom (prawnym opiekunom).

1)   ocena opisowa zawiera informacje dotyczące: postępów ucznia i efektów jego pracy, napotykanych przez niego trudności w stosunku do możliwości i wymagań edukacyjnych, potrzeb rozwojowych ucznia; zachowania ucznia, czyli stopnia respektowania przez niego zasad współżycia społecznego i norm etycznych; ocena końcowa nie jest średnią ważoną ocen cząstkowych,

2)   szczegółowe kryteria oceniania ustala nauczyciel w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego,

3)   ocenę śródroczną otrzymuje rodzic (prawny opiekun) na specjalnie przygotowanym arkuszu, odrębnym dla poszczególnych poziomów nauczania (I, II, III),

4)   ocena opisowa wykonywana jest za pomocą programu komputerowego. Wydruk oceny otrzymują rodzice (prawni opiekunowie), kopia podpisana przez wychowawcę zostaje w arkuszu ocen oraz dołączona jest w formie załącznika do dziennika lekcyjnego.

2.    W klasach I – III nauczyciel stosuje oceny wyrażone w skali od 6 do 1.

1)    celujący – wyrażony cyfrą 6 – Wspaniale! Znakomicie! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Rozwijasz swoje uzdolnienia. Należą Ci się gratulacje!,

2)    bardzo dobry – wyrażony cyfrą 5 – Bardzo dobrze! Bardzo ładnie! Bardzo dobrze pracujesz. Robisz w szybkim tempie duże postępy. Tak trzymaj!,

3)    dobry – wyrażony cyfrą 4 – Dobrze! Ładnie! Dobrze pracujesz, jednak stać Cię na więcej. Włóż więcej wysiłku w podejmowane prace, co umożliwi Ci osiąganie jeszcze lepszych wyników!,

4)    dostateczny – wyrażony cyfrą 3 – Zadowalająco! Postaraj się bardziej! Pracujesz, ale osiągasz słabsze wyniki. Aby to zmienić potrzebna jest pomoc nauczyciela i rodziców oraz systematyczna praca, wymagająca dużo wysiłku z Twojej strony!,

5)    dopuszczający – wyrażony cyfrą 2 – Pracuj systematycznie! Popracuj nad tym! Zbyt mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, skorzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców!,

6)    niedostateczny – wyrażony cyfrą 1 – Pracuj więcej! Osiągasz niezadowalające rezultaty. Spotkało Cię niepowodzenie. Pokonasz to dzięki systematycznej i wytrwałej pracy wspólnie z nauczycielem i rodzicami.

3.    Przy ocenie cyfrowej możliwe jest rozszerzenie skali znakami plus (+) i minus (-).

4.    W klasach I –III ocena z religii nie jest oceną opisową, ustalana jest zgodnie z zasadami oceniania w klasach IV – VIII.

5.    Waga ocen w klasach I-III.

1)      Waga  ocen w edukacji wczesnoszkolnej – klasa I

a)      Edukacja polonistyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Mówienie:

- recytacja wierszy,

- udzielanie odpowiedzi na pytania,

rw

odp

1

niebieski

- krótkie wypowiedzi ustne (opis, opowiadanie).

kwu

2

zielony

 Czytanie:

- przygotowanego tekstu,

cpt

1

niebieski

- ze zrozumieniem,

czz

2

zielony

- nowego tekstu.

cnt

3

czerwony

 Pisanie:

- przepisywanie (kaligrafia, poprawność ortograficzna),

- wykonywanie ćwiczeń ortograficznych,

- wykonywanie ćwiczeń gramatycznych,

- wykonywanie prac domowych,

p

wćo

wćg

wpd

 

1

 

 

niebieski

 

- pisanie z pamięci,

pzp

2

zielony

- kartkówka z całego działu,

- sprawdzian semestralny,

- testy.

k

spr

t

 

3

 

czerwony

2)      Edukacja matematyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Liczenie:

- poprawność zapisu znaków matematycznych,

- klasyfikowanie i porównywanie zbiorów,

pz

pk

1

niebieski

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 5,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

  bez przekroczenia progu dziesiątkowego.

do

do

dob

2

zielony

 Rozwiązywanie zadań :

- rozwiązywanie zadań prostych,

- określanie stosunków przestrzennych,

- wykonywanie prac domowych,

rzp

osp

wpd

 

1

 

 

niebieski

- rozwiązywanie zadań złożonych,

- układanie zadań,

- umiejętności praktyczne,

- umiejętności geometryczne.

rzz

uz

up

ug

 

2

 

zielony

- praca klasowa,

- kartkówka z całego działu,

- sprawdzian semestralny,

- testy.

pk

k

spr

t

 

3

 

czerwony

 

3)      Edukacja społeczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Praca w grupie.

Pełnienie dyżurów.

Dokonywanie samooceny.

Uczestnictwo w uroczystościach szkolnych.

prg

pd

s

us

 

1

 

niebieski

Znajomość praw i obowiązków ucznia.

Znajomość własnego adresu.

Znajomość postaci historycznych i legend z nimi związanych.

pio

za

zph

 

2

 

zielony

Znajomość symboli narodowych.

zsn

3

czerwony

4)      Edukacja przyrodnicza

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Odpowiedź ustna.

Wykonywanie prac domowych.

odp

wpd

1

niebieski

Doświadczenia i obserwacje.

Kartkówki.

dio

k

2

zielony

Sprawdziany.

Testy.

spr

t

3

czerwony

 

5)      Wychowanie fizyczne

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Gry i zabawy ruchowe.

giz

1

niebieski

Sprawność ruchowa.

sr

2

zielony

Bhp

bhp

3

czerwony

 

6)      Edukacja muzyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Śpiew.

Ćwiczenia rytmiczne.

Gra na instrumentach.

ś

ćr

gni

 

1

 

niebieski

Słuchanie muzyki.

Tworzenie muzyki.

Kartkówki.

sm

tm

k

 

2

 

zielony

Sprawdziany.

Testy.

spr

t

3

czerwony

7)      Edukacja plastyczna. Edukacja techniczna. Edukacja informatyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

 

Prace grupowe.

Wiadomości.

pgr

w

1

niebieski

 

Prace indywidualne.

pin

2

zielony

 

Bhp

bhp

3

czerwony

 

 

Aktywność ucznia w ramach poszczególnych edukacji:

 - aktywność na zajęciach (6p ocena 6),

a

1

fioletowy

- brak przygotowania do zajęć (3n ocena 1),

n

1

fioletowy

- udział w konkursach.

uk

3

czerwony

 

2)      Waga ocen w edukacji wczesnoszkolnej – klasa II i III

a)      Edukacja polonistyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Mówienie:

- recytacja wierszy i prozy,

- udzielanie odpowiedzi na pytania,

rwp

odp

1

niebieski

- krótkie wypowiedzi ustne (opis, opowiadanie).

kwu

2

zielony

 Czytanie:

- przygotowanego tekstu,

cpt

1

niebieski

- ze zrozumieniem,

- nowego tekstu,

- lektur.

czz

cnt

cl

 

2

 

 

zielony

 

Pisanie:

- przepisywanie,

- wykonywanie ćwiczeń ortograficznych,

- wykonywanie ćwiczeń gramatycznych,

- wykonywanie prac domowych,

p

wćo

wćg

wpd

 

1

 

 

niebieski

 

- pisanie z pamięci,

pzp

2

zielony

- pisanie ze słuchu,

- pisanie kilkuzdaniowych wypowiedzi,

- praca klasowa,

- kartkówka z całego działu,

- kartkówka z lektur,

- sprawdzian semestralny,

- testy.

pzs

pkw

pk

k

kl

spr

t

 

 

 

3

 

 

 

 

czerwony

 

b)     Edukacja matematyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Liczenie:

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

  bez przekroczenia progu dziesiątkowego,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 50

  bez przekroczenia progu dziesiątkowego,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

  bez przekroczenia progu dziesiątkowego,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000

  bez przekroczenia progu dziesiątkowego,

- mnożenie w zakresie 100.

dob

 

dob

 

dob

 

dob

 

mn

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

niebieski

 

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 20

  z przekroczeniem progu dziesiątkowego,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 50

  z przekroczeniem progu dziesiątkowego,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

  z przekroczeniem progu dziesiątkowego,

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000

  z przekroczeniem progu dziesiątkowego,

- dzielenie w zakresie 100.

doz

 

doz

 

doz

 

doz

 

dz

 

 

 

 

2

 

 

 

 

zielony

Rozwiązywanie zadań :

- rozwiązywanie zadań prostych,

- określanie stosunków przestrzennych,

- wykonywanie prac domowych,

rzp

osp

wpd

 

1

 

 

niebieski

- rozwiązywanie zadań złożonych,

- układanie zadań,

- umiejętności praktyczne,

- umiejętności geometryczne.

rzz

uz

up

ug

 

2

 

zielony

- praca klasowa,

- kartkówka z całego działu,

- sprawdzian semestralny,

- testy.

pk

k

spr

t

 

3

 

czerwony

 

c)      Edukacja społeczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Praca w grupie.

Pełnienie dyżurów.

Dokonywanie samooceny.

Uczestnictwo w uroczystościach szkolnych.

prg

pd

s

us

 

1

 

niebieski

Znajomość praw i obowiązków ucznia.

Znajomość własnego adresu.

Znajomość postaci historycznych i legend z nimi związanych.

pio

za

zph

 

2

 

zielony

Znajomość symboli narodowych.

zsn

3

czerwony

 

d)     Edukacja przyrodnicza

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Odpowiedź ustna.

Wykonywanie prac domowych.

odp

wpd

1

niebieski

Doświadczenia i obserwacje.

Kartkówki.

dio

k

2

zielony

Sprawdziany.

Testy.

spr

t

3

czerwony

e)      Wychowanie fizyczne

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Gry i zabawy ruchowe.

giz

1

niebieski

Sprawność ruchowa.

sr

2

zielony

Bhp

bhp

3

czerwony

f)       Edukacja muzyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Śpiew.

Ćwiczenia rytmiczne.

ś

ćr

1

niebieski

Słuchanie muzyki.

Tworzenie muzyki.

Gra na instrumentach.

Kartkówki.

sm

tm

gni

k

 

2

 

zielony

Sprawdziany.

Testy.

spr

t

3

czerwony

g)      Edukacja plastyczna. Edukacja techniczna.

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Prace grupowe.

Wiadomości.

pgr

w

1

niebieski

Prace indywidualne.

pin

2

zielony

Bhp

Udział w konkursach.

bhp

uk

 

3

 

 czerwony

 

h)     Edukacja informatyczna

 

Forma aktywności

Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Prace grupowe.

pgr

1

niebieski

Wiadomości.

w

2

zielony

Prace indywidualne.

pin

2

zielony

Bhp

bhp

3

czerwony

 

 

Aktywność ucznia w ramach poszczególnych edukacji:

 - aktywność na zajęciach (6p ocena 6),

a

1

fioletowy

- brak przygotowania do zajęć (3n ocena 1),

n

1

fioletowy

- udział w konkursach.

uk

3

czerwony

 

3)      Waga ocen język angielski  – klasy I –III

 

Forma aktywności

 Symbol zapisu
w dzienniku

Waga oceny

Kolor zapisu
w dzienniku

Ćwiczenia ze słuchu:

- rozumienie słownictwa, poleceń, tekstów, historyjek, bajek,

 

2

 

zielony

 

 Mówienie:

- recytacja wierszyków, rymowanek, piosenek

- udzielanie odpowiedzi na pytania,

- krótkie wypowiedzi ustne,

- aktywność na lekcji

 rw

onp

wu

akt

2

 

 

1

zielony

 

 

niebieski

 Czytanie:

- rozpoznawanie graficznej formy wyrazu i łączenie jej z  obrazkiem lub przedmiotem, 

- czytanie pojedynczych wyrazów, zdań, dialogów zgodnie z zasadami wymowy,

 czł

 

czt

1

 

3

niebieski

 

czerwony

Pisanie:

- pisanie po śladzie,

- przepisywanie,

- wykonywanie prac domowych,

 

prz

pd

 

1

 

 

niebieski

 

- testy, sprawdziany, kartkówki ze słówek (łączenie wyrazu z ilustracją, łączenie, wyrazu w języku angielskim z polskim odpowiednikiem, uzupełnianie liter w  pojedynczych wyrazach)

 

 

spr

 

        3

 

  czerwony

 

4)      Religia I-III

W klasach I – III nauczyciel stosuje oceny wyrażone cyfrą w skali od 6 do 1. Przy ocenie cyfrowej możliwe jest rozszerzenie skali znakami plus (+) i minus (-).

a)      Formy i metody sprawdzania osiągnięć uczniów

·         pisemne: praca na lekcji, -zadania domowe

·         ustne: odpowiedź, praca w grupach, aktywność na zajęciach.

W klasach I- III szkoły podstawowej z religii nie stosuję  pisemnych form sprawdzania wiedzy i umiejętności ucznia. 

b)     Sposoby oceniania:

·         Wartościowanie gestem, słowem, mimika, oceną.  W czasie lekcji uczeń może być nagradzany: plusami (+): 4 plusy, uczeń otrzymuje ocenę celującą;

·         minusami (-): 3 minusy, uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.

c)       Obszary oceniania na lekcji religii:

·         wiedza ucznia,

·         zainteresowanie przedmiotem,

·         umiejętności ucznia,

·         umiejętność zastosowania poznanych wiadomości w życiu,

·         zaangażowanie (aktywność, pilność, sumienność),

·         postawa,

·         język katechezy.

Życie sakramentalne, praktyki religijne są wyłączone z oceniania.

6. Ustala się następujące kryteria oceniania prac klasowych, sprawdzianów i  kartkówek:

Punkty

Ocena

100% – 96%

Celująca

95% – 92%

Bardzo dobra+

91% – 88%

Bardzo dobra

87% – 81%

Dobra+

80% – 70%

Dobra

69% – 67%

Dostateczna+

66% – 50%

Dostateczna

49% – 44%

Dopuszczająca+

43% – 31%

Dopuszczająca

30% – 0%

Niedostateczna

 

 §3

11.    W klasach I – III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania są ocenami opisowymi.

1)    ocena zachowania uwzględnia w szczególności: wywiązywanie się z obowiązków szkolnych, postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej, dbałość o honor i tradycje szkoły, dbałość o piękno mowy ojczystej, dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób, godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią, okazywanie szacunku innym, samoocena.

2.    W klasach I – III przy ocenie zachowania i zapisie w dzienniku zajęć nauczyciel stosuje skróty według następującej skali: wzorowe (wz), bardzo dobre (bdb), dobre (db), poprawne (pop), nieodpowiednie (ndp), naganne (ng).

1)    Ocenę wzorową otrzymuje uczeń, który zawsze odpowiedzialnie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Nie zraża się trudnościami, wytrwale dąży do celu. Zgodnie współpracuje w zespole i bawi się w grupie, aktywnie i  twórczo uczestniczy w życiu klasy. Dba o dobre imię szkoły, godnie reprezentuje szkołę podczas  konkursów, imprez i uroczystości.  Jest kulturalny, prawdomówny, troskliwy, koleżeński, szanuje innych; używa form grzecznościowych. Panuje nad emocjami. Dotrzymuje umów i zobowiązań. Przestrzega zasad bezpieczeństwa. Samodzielnie radzi sobie z  wieloma problemami, chętnie pomaga innym. Potrafi dokonać obiektywnej samooceny i oceny innych.

2)    Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który odpowiedzialnie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Nie zraża się trudnościami, stara się wytrwale dążyć do celu. Zgodnie współpracuje w zespole i bawi się w grupie, aktywnie i  twórczo uczestniczy w życiu klasy. Dba o dobre imię szkoły, godnie reprezentuje szkołę podczas imprez i uroczystości.  Jest kulturalny, prawdomówny, troskliwy, koleżeński, szanuje innych; używa form grzecznościowych. Panuje nad emocjami. Z reguły dotrzymuje umów i zobowiązań. Przestrzega zasad bezpieczeństwa. Samodzielnie radzi sobie z  wieloma problemami, chętnie pomaga innym. Potrafi dokonać obiektywnej samooceny i oceny innych.

3)    Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który stara się odpowiedzialnie wywiązywać ze swoich obowiązków. Z reguły nie zraża się trudnościami i wytrwale dąży do celu. Najczęściej współpracuje w zespole i bawi się w grupie, uczestniczy w życiu klasy. Dba o dobre imię szkoły, reprezentuje szkołę podczas imprez i uroczystości.  Zazwyczaj jest kulturalny, prawdomówny, troskliwy, koleżeński, szanuje innych; używa form grzecznościowych. Stara się panować nad emocjami i dotrzymywać umów i zobowiązań. Przestrzega zasad bezpieczeństwa. Radzi sobie z wieloma problemami. Dokonuje obiektywnej samooceny i oceny innych.

4)    Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który nie zawsze odpowiedzialnie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Czasami zraża się trudnościami i nie zawsze dąży do celu. Niechętnie  współpracuje w zespole i bawi się w  grupie, rzadko uczestniczy w życiu klasy. Stara się dbać o dobre imię szkoły, sporadycznie uczestniczy w imprezach i uroczystościach szkolnych.  Bywa kulturalny, prawdomówny, troskliwy, koleżeński. Nie zawsze szanuje innych. Zna lecz często nie stosuje form grzecznościowych. Czasami nie panuje nad emocjami i nie zawsze dotrzymuje umów i  zobowiązań. Sporadycznie przestrzega zasad bezpieczeństwa. Radzi sobie z niektórymi  problemami. Nieobiektywnie dokonuje samooceny i oceny innych.

5)    Ocenę nieodpowiednią otrzymuje uczeń, który często nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Zraża się trudnościami i nie zawsze dąży do celu. Rzadko  współpracuje w zespole i bawi się w grupie, niechętnie uczestniczy w życiu klasy. Nie dba o dobre imię szkoły,  niechętnie i sporadycznie uczestniczy w imprezach i uroczystościach szkolnych.  Bywa niekulturalny i  nietaktownie zachowuje się w stosunku do rówieśników i nauczycieli. Zna lecz nie stosuje form grzecznościowych. Czasami nie panuje nad emocjami i  nie zawsze dotrzymuje umów i zobowiązań. Sporadycznie przestrzega zasad bezpieczeństwa. Radzi sobie z niektórymi  problemami. Nieobiektywnie dokonuje samooceny i oceny innych.

6)    Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który ma lekceważący stosunek do obowiązków szkolnych. Zraża się trudnościami i nie dąży do celu. Mimo zachęty nie  współpracuje w zespole i nie bawi się w grupie. Nie uczestniczy w życiu klasy. Nie zależy mu na dobrym imieniu szkoły i nie bierze udziału w imprezach i uroczystościach szkolnych. Jest niekulturalny i nietaktownie zachowuje się w stosunku do rówieśników i nauczycieli. Zna lecz nie stosuje form grzecznościowych. Nie panuje nad emocjami i nie dotrzymuje umów i zobowiązań. Nie przestrzega zasad bezpieczeństwa. Radzi sobie z niektórymi  problemami. Nieobiektywnie dokonuje samooceny i oceny innych.

§4

KSZTAŁCENIE NA ODLEGŁOŚĆ – ZDALNE NAUCZANIE

1. Sposoby pracy.

1) Nauka prowadzona na odległość jest realizowana z wykorzystaniem:

a) dziennika elektronicznego,

b) videospotkań,

c) zasobów internetowych, w tym (quizów, materiałów interaktywnych, ćwiczeń online, filmów instruktażowych, prezentacji),

d) czatu,

e) strony internetowej szkoły,

f) platform edukacyjnych.

2) W dzienniku elektronicznym umieszczane są informacje dotyczące:

a) postępów ucznia w nauce z poszczególnych edukacji,

b) aktualnie realizowanych zagadnień oraz rozwiązywanych zadań z poszczególnych edukacji,

c) prac domowych (również form i terminów przekazania ich nauczycielowi do sprawdzenia),

d) terminów prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek.

3) Jeśli nauczyciel prowadzi zajęcia on-line, to są one obowiązkowe (tzn., że jego nieobecność jest usprawiedliwiona tylko z przyczyn losowych, zdrowotnych lub ze względu na czynniki związane z ograniczeniem dostępu do sprzętu komputerowego lub internetu).

4) Zajęcia w czasie rzeczywistym odbywają się w godzinach zgodnie z obowiązującym planem lekcji lub w szczególnych przypadkach – w godzinach uzgodnionych w nauczycielem.

5) Informacja o zaplanowanej formie i terminie spotkań on-line będzie przekazana uczniom z wyprzedzeniem poprzez dziennik elektroniczny.

6) W czasie zajęć on-line uczeń ma włączoną kamerę (uczeń może samodzielnie wybrać tło do swojego wizerunku zgodne z obowiązującymi zasadami etycznymi, tzn. nie obrażające innych uczestników spotkania) oraz głośnik (słuchawki), tylko wówczas jest obecny na zajęciach. Jeśli uczeń bez zgody nauczyciela wyłączy kamerę lub głośnik (słuchawki), może być usunięty z zajęć. Ponowne przyłączenie jest możliwe dopiero po włączeniu powyższego sprzętu.

7) Nagrywanie fragmentów lekcji prowadzonej w formie on-line jest możliwe tylko po każdorazowym wcześniejszym uzyskaniu zgody nauczyciela prowadzącego powyższe zajęcia. Nagrany materiał uczeń wykorzystuje tylko i wyłącznie na prywatny użytek bez jakiejkolwiek możliwości rozpowszechniania pozyskanego nagrania.

2. Ocenie podlegać będą:

1) prace klasowe, sprawdziany, kartkówki w formie quizów lub testów,

2) testy diagnozujące,

3) odpowiedzi ustne w czasie zajęć on-line,

4) zadania domowe,

5) karty pracy,

6) notatki w zeszytach przedmiotowych (zarówno z lekcji, jak i wykonane samodzielnie przez uczniów),

7) ćwiczenia interaktywne,

8) prace wykonane metodą projektów,

9) aktywność (zadania dodatkowe, aktywność na lekcji, systematyczne uczestnictwo w lekcjach organizowanych w formie on-line, systematyczna praca tzn. zaliczanie prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek w pierwszym terminie, umiejętność samodzielnego uczenia się),

10) osiągnięcia w czasie konkursów.

3. Uczeń, który z przyczyn nieusprawiedliwionych nie pisze pracy klasowej/sprawdzianu we właściwym lub dodatkowym (poprawa) terminie z całą klasą – otrzymuje ocenę niedostateczną.

4. Uczeń ma prawo do jednokrotnej próby poprawienia jednej w półroczu oceny z pracy klasowej/sprawdzianu w trybie uzgodnionym z nauczycielem. Poprawa ocen z kolejnych prac klasowych/sprawdzianów odbywa się tylko za zgodą nauczyciela.

5. Zadania domowe należy przesłać nauczycielowi (w formie z nim uzgodnionej) w wyznaczonym terminie. Jeśli z przyczyn nieusprawiedliwionych uczeń nie przyśle nauczycielowi terminowo rozwiązanego samodzielnie zadania domowego otrzymuje ocenę niedostateczną. Ocena zadania domowego nie podlega poprawie.

6. Formy kontaktu „nauczyciel-uczeń-rodzic”:

1) dziennik elektroniczny

2) videospotkania,

3) czat

4) telefon (w godzinach ustalonych z nauczycielem),

5) strona internetowa szkoły.

7. W czasie kształcenia na odległość uczeń zobowiązany jest sprawdzać konto uczniowskie na e - dzienniku na bieżąco, tzn. w każdym dniu nauki zgodnie z planem zajęć.

8. Pracujący zdalnie nauczyciel nie sprawuje opieki nad uczniem.