1. AKTUALNOŚCI
  2. O SZKOLE
  3. DLA UCZNIÓW
  4. DLA RODZICÓW
  5. OSIĄGNIĘCIA
  6. GALERIA
  7. KONTAKT

12

03-2019

Szkolny Mistrz Ortografii wyłoniony!
„Wyszczerzając zęby, rozejrzał się wte i wewte bohater naszej historii – ponadtrzydziestoletni Joachim, znany DJ radiowy. Dookoła otaczała go horda rozhisteryzowanych słuchaczek. Wokół same śmichy-chichy z nie wiadomo czego. Pół siedząc, pół leżąc, rad nierad udzielał wywiadu zohydzonemu tabloidowi, na łapu-capu rozdawał autografy (…)” – to fragment dyktanda, z którym zmierzyli się uczestnicy szkolnego etapu Gminnego Sprawdzianu Ortograficznego „Gżegżółka”.

Zwycięzcy są żywym dowodem na to, że wbrew pozorom można było napisać cytowany tekst w miarę poprawnie. Najlepiej z pułapkami polskiej pisowni poradził sobie Tomasz Kuznowicz – od kilku dni Szkolny Mistrz Ortografii.

– Do konkursu przygotowywałem się, wertując słownik. Mam dobrą pamięć fotograficzną i to mi pomaga w zapamiętywaniu. Najtrudniejsze są dla mnie wyrazy z „ch” i „h” – powiedział mistrz.

Tomek wywalczył sobie pozycję lidera 3-osobowego zespołu, który będzie reprezentował szkołę 20 marca w finale konkursu. Kto jeszcze stanie do walki z rówieśnikami z Liśca Wielkiego i Żychlina oraz z nauczycielami, rodzicami, urzędnikami i… dziennikarzami? Mikołaj Kurtas i Bartosz Kozłowski. Dobrze spisał się też Jakub Brzęcki, zajmując 4. miejsce, dzięki czemu – podobnie jak w ubiegłym roku – wywalczył status „zawodnika rezerwowego”. Gratulujemy wszystkim uczestnikom szkolnego etapu, a zwycięzcom życzymy powodzenia w turnieju gminnym.

Inicjatorem i wieloletnim organizatorem „Gżegżółki” było Gimnazjum w Starym Mieście. W tym roku, już po raz drugi z rzędu, imprezę poprowadzi Szkoła Podstawowa w Starym Mieście. (krm)

10

03-2019

Komiksowo w IVc
Entuzjazm, kreatywność i wyobraźnia to jedne z najważniejszych cech określających poziom inteligencji emocjonalnej. Patrząc na komiksy uczniów klasy IVc oraz śledząc ich wyraz twarzy podczas tworzenia i prezentacji dzieł, chyba nie powinniśmy się martwić o rozwój IE w tym oddziale.

Historie obrazkowe, które powstawały na lekcjach języka polskiego, dotyczyły bardzo różnych tematów i nie w poruszanej problematyce należałoby szukać wspólnego mianownika dla realizacji czwartoklasistów. W niemal wszystkich pracach natomiast królował humor ocierający się o absurd i groteskę, charakterystyczne dla dziecięcych rymowanek. Świat przedstawiony najczęściej był osadzony w czasie wyobrażonym przez twórców: albo w przyszłości z kosmitami w roli bohaterów, albo w legendarnej przeszłości.

Starannie zaprojektowane kadry z tekstami wkomponowanymi w obraz świadczą, że dla większości autorów kreowanie fikcyjnej rzeczywistości, które w komiksie odbywa się dwutorowo, nie stanowiło problemu. Pozostaje tylko pogratulować swobody twórczej, umiejętności „ubierania” pomysłów w słowo i obraz oraz odwagi podczas publicznej prezentacji. A trzeba przyznać, że występy autorów wzbudziły sporo emocji. Świadczyła o tym choćby liczba pytań zadawanych przez publiczność. I trudno się dziwić – jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż komiksy stworzone przez kolegów i koleżanki z klasy były o wiele chętniej czytane niż te zamieszczone w podręczniku… (krm)

Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Bema
w Starym Mieście
Adres: ul.Szkolna 11
62-571 Stare Miasto
tel/fax: 63 241 62 28
e-mail: staremiasto@op.pl
www.spstaremiasto.pl