1. AKTUALNOŚCI
  2. O SZKOLE
  3. DLA UCZNIÓW
  4. DLA RODZICÓW
  5. OSIĄGNIĘCIA
  6. GALERIA
  7. KONTAKT

19

11-2018

ALFIK 2018
OGŁOSZENIE

21 listopada 2018r. o godz. 13.00-14.30
(15 min. - sprawy organizacyjne, 75 min. - czas trwania konkursu) odbędzie się Ogólnopolski Konkurs Matematyczny ALFIK (zbiórka o godz. 12.45).

Klasy: 2, 3 – sala 104
Klasy: 4, 5, 6, 7, 8, 3 GA – sala 28


W czasie trwania konkursu, uczeń może mieć ze sobą czystą kartkę i wykorzystać ją jako brudnopis. Uczniowie nie mogą się wymieniać kartkami, ani korzystać w czasie pracy z niedozwolonych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz z kalkulatora i środków łączności, w tym z telefonów komórkowych, smartfonów itp. oraz korektorów. Każdy uczestnik wypełnia test czarnym długopisem.

Test konkursowy jest testem jednokrotnego wyboru (30 zadań z odpowiedziami A, B, C, D, E z których dokładnie jedna odpowiedź jest prawidłowa). Test zawiera 10 pytań za 3 punkty, 10 za 4 punkty i 10 za 5 punktów. Na starcie uczeń otrzymuje 30 punktów, za poprawną odpowiedź odpowiednio 3, 4 lub 5 punktów, za brak odpowiedzi 0 punktów, za błędną odpowiedź odejmuje się mu ¼ punktów przeznaczonych na zadanie.

Wyniki konkursu zostaną podane po 20 stycznia 2019 r.

Uwaga!
Rodzice i opiekunowie prawni niepełnoletnich uczestników, w chwili wniesienia opłaty za uczestnictwo w konkursie, wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych uczestnika na potrzeby realizacji konkursu oraz opublikowanie imienia i nazwiska uczestnika w mediach oraz stronach internetowych organizatora konkursu w przypadku wytypowania go jako laureata.
(wd)

16

11-2018

Debiut plastyczny Wiktora
Nie potrafię powiedzieć dlaczego, ale od jakiegoś czasu trudno mi się oderwać od rysunków Wiktora Tabaczyńskiego. I wcale nie o „uwięziony” wzrok chodzi. To znaczy nie tylko o niego. „Noc za dnia” i „Miłość o zachodzie” mają tyle uroku, że skupiają na sobie c a ł ą moją uwagę. Co przedstawiają? Powiedziałabym, że są emanacją stanu duszy autora… A może to wielkie nadużycie?

Na pierwszym rysunku widzimy dwie postaci na huśtawkach znajdujących się w „stanie spoczynku”. A może to tylko jedna z faz ruchu..? Może za chwilę bohaterowie odfruną wysoko..? Długo się zastanawiałam, co powoduje u odbiorcy wrażenie ruchu mimo pozornej statyczności kompozycji. I chyba nie będę oryginalna, jak powiem, że obraz dynamizują uczucia, relacje między dwiema postaciami. Podobnie się dzieje na słynnym płótnie „Huśtawka” Renoira, gdzie emocje kilkorga osób nie pozwalają całkowicie unieruchomić urządzenia…

Na kolejnym rysunku Wiktora („Miłość o zachodzie”) bohaterowie stoją, trzymając się za ręce. Coś każe mi myśleć/wierzyć, że skądś ich znam… Co prawda na obu pracach są odwróceni tyłem, ale łatwo ich rozpoznać. Przede wszystkim po aurze, jaką roztaczają wokół siebie. Chyba wiedzą o tym. Dlatego nie patrzą w naszą stronę, jakby nie chcieli absorbować niczyjej uwagi. Nie wiedzą, że to niemożliwe?

Gratulujemy Wiktorowi udanego debiutu! Nie muszę dodawać, że czekamy na kolejne prace :) A na razie zainteresowanych zapraszamy do zakładki OSIĄGNIĘCIA/TWÓRCZOŚĆ UCZNIÓW, gdzie można obejrzeć dwa rysunki gimnazjalisty.(krm)

Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Bema
w Starym Mieście
Adres: ul.Szkolna 11
62-571 Stare Miasto
tel/fax: 63 241 62 28, 63 241 63 22
Gmina Stare Miasto
lm.pl - portal regionalny
Powiat koniński

Słownik polsko-angielski
ORE - Lektury i zasoby
ORE - Języki obce – Dla uczniów
ORE - Dla uczniów
Centralna Komisja Egzaminacyjna
OKE Poznań
Kuratorium Oświaty Poznań
MEN
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna
Ośrodek Rozwoju Edukacji ORE
ORE - Dla rodziców
ORE - Przydatne linki – Dla rodziców