1. AKTUALNOŚCI
  2. O SZKOLE
  3. DLA UCZNIÓW
  4. DLA RODZICÓW
  5. OSIĄGNIĘCIA
  6. GALERIA
  7. KONTAKT

26

11-2019

ACH CO TO BYŁ ZA TYDZIEŃ…
21 listopada to Międzynarodowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, który obchodzony jest w ponad 180 krajach. Przesłanie akcji jest proste – bądźmy życzliwi codziennie, a nie tylko od święta. Pamiętajmy, że pozytywna energia, którą przekazujemy w świat do ludzi, wraca do nas z nawiązką! W tym roku postanowiliśmy to święto obchodzić cały tydzień. Zaczęliśmy już 18 listopada.

Pierwszego dnia (poniedziałek) wystartowała poczta życzliwości. Przez cały tydzień każdy mógł napisać liścik zawierający miłe, życzliwe słowo i zaadresowany wrzucić do skrzynki życzliwości.

We wtorek ogłoszono konkurs na najbardziej życzliwą osobę w szkole dla klas IV – VIII. Odbyła się prezentacja najżyczliwszych osób z poszczególnych klas, osoby te zostały wybrane przez swoje koleżanki i kolegów. Na forum szkoły przedstawiono sylwetki następujących kandydatów:

klasa IV a – Aurelia Borkowska
klasa V a- Fabian Kompanowski
klasa V b – Paweł Prądzyński
klasa V c – Nadia Wojnarowska
klasa VI a – Gabriela Szmajdka
klasa VI b – Julia Grzelak
klasa VI c – Michalina Górna
klasa VI d – Anna Szczepaniak
klasa VII a – Marceli Maciejewski
klasa VII b – Oliwia Wróbel
klasa VIII a – Gracjan Kaczmarek
klasa VIII b – Aleksandra Kałużna

Po prezentacji każdy wychowawca przeprowadził głosowanie w swojej klasie. Zebrane, wypełnione karty zostały dostarczone do pedagogów. W tym dniu zaprezentowaliśmy również uczniom szkoły ściankę życzliwości „ Życzliwość uskrzydla” wykonaną z wzoru piór pokolorowanych przez uczniów, która była i jest nadal rewelacyjnym tłem do robienia zdjęć w szkole.

W środę obchodziliśmy 30-lecie Praw Dziecka. W związku z tym starsi wolontariusze odwiedzili uczniów z młodszych klas i przekazali informacje o Prawach Dziecka. Wszyscy uczniowie klas I – III byli ubrani w kolory biało – niebieskie, barwy charakterystyczne dla Unicef. Natomiast uczniowie klas IV – VIII podczas przerw mieli okazję poznawać swoje prawa i obowiązki. Wolontariusze ubrani w koszulki Wielkoduchów chodzili po korytarzach i każdy kto chciał mógł losować obowiązek lub prawo do… Ponadto na telewizorze na korytarzu szkolnym wyświetlane były informacje i zdjęcia o obchodach Praw Dziecka.

Czwartek - Międzynarodowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Rano przed lekcjami już od 7.40 wolontariusze witali w progach szkoły uczniów, nauczycieli, dyrekcję oraz rodziców uśmiechem życząc miłego dnia i przyklejając kolorową buźkę na ubranie. Z takim samym zadaniem powędrowali do uczniów klas I – III. W różnych miejscach na korytarzach szkolnych znajdowały się ulotki do oderwania z miłymi słowami dla koleżanki lub kolegi. Tego dnia na forum szkoły rozstrzygnięto wyczekiwany przez uczniów konkurs na najżyczliwszą osobę w szkole, który wygrała Oliwia Wróbel z klasy VII b zaraz za nią byli Gracjan Kaczmarek z VIII a oraz Aurelia Borkowska z klasy IVa. Gratulujemy wszystkim życzliwym osobom w naszej szkole, bo wierzymy, że jest nas mnóstwo. Ponadto tego dnia uczniowie klas I – III wraz z wychowawcami robili sobie klasowe zdjęcia na tle życzliwych skrzydeł. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się również jesienna ramka przygotowana przez p. Reesel oraz p. Drewniak – Przybylską.

Na zakończenie Tygodnia Życzliwości wolontariusze wcielili się w rolę listonoszy i rozdali życzliwą pocztę.

UŚMIECHÓW I RADOŚCI W TYM TYGODNIU BYŁO CO NIE MIARA

(m.k, j.p)

24

11-2019

Kot w butach na scenie
Czy kot może występować na scenie? Skoro w XIX wieku kury swobodnie spacerowały po deskach paryskiego teatru, to…? Proponuję potraktować powyższe pytanie jedynie jako zabieg retoryczny. Może tym razem aktorów nie wspomagały autentyczne zwierzaki, ale autorzy przedstawienia mają dopiero 10 lat, więc wszystko jeszcze przed nimi. I przed nami…

Uczniowie IVa mieli za zadanie opracować i zrealizować wizję sceniczną słynnej baśni o kocie w butach. Zapał, z jakim zabrali się od razu do pracy, pozwalał z dużą dozą prawdopodobieństwa przewidzieć, jaki będzie efekt końcowy...

Losowo dobrane zespoły teatralne musiały najpierw wyłonić spośród siebie reżysera, napisać scenariusz, obsadzić role, wykonać samodzielnie rekwizyty oraz zadbać o marketing spektaklu. Ciekawie opracowane bilety i zaproszenia niczym nie ustępowały plakatom promującym przedstawienie. Oczywiście, ważnym elementem przygotowań były próby sceniczne, podczas których młodzi twórcy mieli okazję skonfrontować wstępne (teoretyczne) założenia z realiami, co – jak wiemy – wymaga pewnej dojrzałości i umiejętności rozwiązywania konkretnych problemów. A czasu nie było za wiele!

Dla wielu uczniów najważniejszym punktem projektu okazały się same przedstawienia. Ciekawe, że poszczególne trupy teatralne – mimo iż wybrały do realizacji niemal identyczne fragmenty baśni – miały zupełnie odmienne pomysły na inscenizację. To spowodowało, że żaden widz się nie nudził, mimo iż oglądał kilka razy dobrze sobie znaną historię.

– Zabawne było przedstawienie, w którym aktorzy mówili trochę zmienionym językiem – powiedział jeden z uczniów, zadowolony z efektu kreatywnego podejścia do stylu pierwowzoru.

– A mnie się spodobało to, że stworzyliśmy w klasie taką przytulną, teatralną atmosferę – podsumował Kuba.

Jednym słowem, magia teatru i tym razem zadziałała. (krm)

24

11-2019

Od oszczędzania do inwestowania
Tegoroczne spotkania dotyczące praktycznej wiedzy finansowej i umiejętności wykorzystywania usług bankowych odbyły się 15 i 22 listopada 2019 r. w ramach realizowanej w szkole, we współpracy z Warszawskim Instytutem Bankowości, innowacji „W przyjaźni z finansami”.

W czasie interaktywnych lekcji „Twoje pieniądze” oraz „Od oszczędzania do inwestowania”, prowadzonych przez przedstawicielkę Banku Spółdzielczego w Koninie - p. Barbarę Masternak, uczniowie klas ósmych poznali różnicę między oszczędzaniem a inwestowaniem, zasady bezpiecznych płatności w Internecie i płatności mobilnych, zależność wysokości potencjalnego zysku i ryzyka z inwestycji oraz różnicę między lokatami i akcjami na giełdzie. Dzięki zajęciom, realizowanym w ramach programu Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży BAKCYL, poznali podstawową zasadę bezpiecznego inwestowania (dywersyfikację) oraz bezpiecznego korzystania z konta osobistego i karty debetowej.

Wolontariuszka wprowadziła uczniów w świat codziennych finansów, tak aby na starcie w dorosłość potrafili wykorzystać usługi finansowe oraz zabezpieczyć swoje potrzeby na przyszłość. Podczas spotkania wyjaśniła: Jakie korzyści płyną z systematycznego oszczędzania? Czy i kiedy pożyczać pieniądze? Jak bezpiecznie zachowywać się w cyberprzestrzeni? Jak inwestować? Odpowiedziała na nurtujące uczniów pytania: Która oferta kredytu jest najlepsza? Co to jest „spirala zadłużenia” i jak w nią nie wpaść? Jak korzystać z produktów bankowych? Co zrobić, gdy zgubimy kartę płatniczą? Po czym rozpoznać finansowych oszustów? Jaką rolę pełni Komisja Nadzoru Finansowego?

Spotkanie z doświadczonym pracownikiem banku było okazją do kształtowania wśród młodzieży postawy przedsiębiorczości oraz do rozważenia przyszłej kariery zawodowej w bankowości. (wd)

22

11-2019

Święto Niepodległości
11 listopada to dla każdego Polaka wyjątkowy dzień - symbol wolności, miłości do Ojczyzny, walki, wiary i zwycięstwa. Uczniowie naszej szkoły także pamiętają o tej ważnej dacie w historii naszego kraju i pragną uroczyście obchodzić Święto Niepodległości.

Tegoroczne świętowanie miało miejsce 8 listopada 2019 r. Dzieci z klas I – III, będące członkami koła teatralnego i muzycznego, pod kierunkiem p. Lidii Soszyńskiej i p. Edyty Drewniak-Przybylskiej przygotowały piękną lekcję patriotyzmu w formie wywiadu. W rolę reportera wcielił się Kamil Ligocki, który z dużą dociekliwością dopytywał ,,przechodniów” (Kamil Ressel, Oliwia Kaczmarek, Magdalena Szymczak, Magdalena Martynowicz, Eliza Olejnik, Julia Masternak) o znaczenie słowa patriotyzm, symbole narodowe i inne kwestie dotyczące naszej tożsamości narodowej. Rola konferansjera przypadła Magdalenie Martynowicz, a babci Mai Ptak. Całość uatrakcyjniły wiersze, które zaprezentowali laureaci Gminnego Konkursu Recytatorskiego ,,Jednym słowem Ojczyzna” oraz piękne pieśni patriotyczne w wykonaniu szkolnego chórku.

Uczniowie z zaciekawieniem wysłuchali przedstawienia. Na twarzach widzów można było dostrzec zainteresowanie treścią przygotowanego montażu słowno-muzycznego. Ponadto dzięki takiej lekcji najmłodsze pokolenie miało okazję utrwalić sobie znaczenie słowa patriotyzm oraz wiedzę o symbolach narodowych.

Uwieńczeniem uroczystych obchodów było wzięcie udziału w Ogólnopolskiej Akcji Śpiewania Hymnu Narodowego. Uczniowie przygotowali biało-czerwone chorągiewki oraz kotyliony, a niektórzy z nich przebrali się w stroje w stylu dwudziestolecia wojennego. (ah)

Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Bema
w Starym Mieście
Adres: ul.Szkolna 11
62-571 Stare Miasto
tel/fax: 63 241 62 28
e-mail: staremiasto@op.pl
www.spstaremiasto.pl